Rynek Infrastruktury
Realizacją II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego zainteresowane były cztery podmioty. Poza Mota-Engil było to konsorcjum Eurovia Polska i Warbud, które zaoferowało 292,930 mln zł, Astaldi z ofertą o wartości 299,832 mln zł oraz Budimex, który wycenił realizację inwestycji na 306,324 mln zł. Najkorzystniejszą i jednocześnie najniższą ofertę złożyła firma Mota-Engil.
Wybrany wykonawca zaoferował, że zrealizuje inwestycję w ciągu 24 miesięcy i da na nią 10 lat gwarancji. Zamówienie obejmować będzie budowę drogi ekspresowej o długości 12,8 km oraz rozbudowę drogi krajowej nr 25 na 1,4-kilometrowym odcinku. Wzdłuż trasy pojawi się jeden węzeł drogowy, 15 obiektów inżynierskich, drogi poprzeczne, dojazdowe, urządzenia odprowadzające wody deszczowe i odwadniające.
Realizacja II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego stanowi kontynuację I etapu. Ten został udostępniony dla kierowców pod koniec 2009 roku. Wybudowanie obwodnicy pozwoli przenieść ruch tranzytowy z miasta na obwodnicę. Wyprowadzenie ruchu poza centrum skróci czas przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wielkopolski – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wielkopolski – Wrocław.